sobota, 19 kwietnia 2014

Mazurek chałwowy






Pierwszy raz postanowiłam upiec mazurek i wybranie odpowiedniego przepisu zajęło mi dużo czasu. W końcu natknęłam się na właśnie ten :) Połączenie chałwy, orzechów i czekolady...to się po prostu musi udać !!

Przepis: (źródło mojewypieki.com)

Składniki na ciasto kruche:
  •  120g zimnego masła
  • odrobina aromatu waniliowego (2-3 krople)
  • 80g cukru pudru
  • 150g mąki pszennej
  • 40g mąki ziemniaczanej
Wszystkie składniki zagnieść. Formę kwadratową o boku 24 cm wyłożyć pergaminem. Na dno formy wyłożyć ciasto i wyrównać. Piec 30 min w 160 stopniach. Następnie wyjąć ciasto i wystudzić.

Składniki na masę chałwową:
  • 200g chałwy orzechowej
  • pół szklanki śmietany kremówki 30%
  • 100g dowolnych orzechów (ja użyłam włoskich)
  • 3 łyżki cukru pudru
Wszystkie składniki umieścić w malakserze i zmiksować na gładką masę. Przełożyć ją do garnuszka i zagotować. Mieszać od czasu do czasu i uważać by masa się nie przypaliła. Pogotować ok 3 minut, aby masa była gęsta. Powstałą masę wylać na wystudzony spód i wyrównać.

Dekoracja: garść orzechów włoskich, 80g gorzkiej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej.

Smacznego !

1 komentarz: